į pradžią turinys susisiekite  
Metodinė veikla
PROJEKTAS „KNYGELIŲ ŠALYJE“ BAIGĖSI

Projekto „Knygelių šalyje“ įgyvendinimą pradėjome nuo išsamesnės pažinties su biblioteka. Beveik visi grupės vaikai tapo pilnateisiais bibliotekos knygelių skaitytojais, nes įsigijo skaitytojo korteles. Dar nemokantiems skaityti padeda tėveliai, o dažnai knygutę perskaitome grupėje bendromis pastangomis. Svarbiausia, kad vaikai domisi, ugdosi meilę, pagarbą knygai, spausdintam žodžiui. Bibliotekoje vaikai puikiai jaučiasi, žino, kur koks skyrius, kur jų amžiui skirta literatūra, gerai pažįsta bibliotekos darbuotojas. Vartydami ir žiūrinėdami knygas, vaikai jaučia atsakomybę už savo ir kitų veiksmus ir elgesį, suvokia, kad knygeles reikia tausoti.

plačiau
 
"DARŽOVIŲ ŠALYJE"

2014-11-12

 

Lapkričio 12 d. "Drugelių" grupėje (5-6 m.) vyko netradicinis renginys "Daržovių šalyje". Šiam renginiui ruošėmės iš anksto: gaminome karūnėles, mokėmės eilėraštukų.  Vaikai su tėvais turėjo atlikti namų darbus - sugalvoti patiekalą iš daržovių, užrašyti jo receptą, apipavidalinti ir paruošti patiekalo pristatymą. Atnešę kartu su tėveliais namuose gamintus patiekalus, vaikai pristatė, ragavo, galvojo nominacijas.

plačiau
 
VIKTORINA "AUGU SVEIKAS, KAIP RIDIKAS"

2014 m. spalio 23 d.

 

Auklėtoja metodininkė Jūratė Juršienė

Auklėtoja Dangira Sadovnikaitė

 

Tema - „Augu sveikas kaip ridikas“

 

Tikslai –       1. Ugdyti sveiką gyvenseną, nuotaikingai rungtyniaujant ir pramogaujant.

2. Ugdyti bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.

3. Turtinti žinias apie sveikatos saugojimą ir stiprinimą.

 

Metodai –  mįslės, mankštelė,  žaidimas, praktinė veikla, lenktyniavimas.

 

Priemonės – emblemos,  popierius, flomasteriai, vaisiai, daržovės, magnetofonas, diskai, krepšeliai priemonėms,  skarelės, molbertas, dėlionės.

 

Forma – viktorina

 

Dalyviai – „Nykštukų“ grupės vaikai ir tėvai.

 

Pasiruošimas darbui – pasidaryti emblemas, dėliones, susirasti mįslių, nupiešti krepšius. Išdėlioti priemones, paruošti  grupę viktorinai. Įsigyti vaikams vaišių.

plačiau
 
IŠVYKA Į AKVARIUMŲ SALONĄ

2014 m. spalio  21 d. su „Drugelių“ grupės vaikais apsilankėme Visagino akvariumų salone. Vaikai sužinojo apie žuvų rūšis, jų gyvenimo būdą, stebėjo vėžlių lenktynes, kai kurie išbandė vėžlio kiauto tvirtumą, atsistodami ant jo. Vienintelė Saulė nepabijojo paimti į rankas vėžį. Pamatėme akvariume gyvenantį naujoką – aštuonkojį, kuris savo tvirtais čiuptuvais buvo įsikibęs į lazdelę. Vaikai sužinojo, kaip atrodo jūros agurkas. Taip pat susipažino su akvariumo salone gyvenančia papūga, kuriai atsisveikinant padainavo dainelę „Papūga Kakadu“.

plačiau
 
PARODA "ŠTAI KIEK GRYBŲ"

2014 m. rugsėjo mėn.

 

Tikslai:

1. Įtraukti grupės vaikučius į organizuojamą parodėlę.

2.Sudaryti sąlygas vaikams pajusti, pažinti, suvokti ir išbandyti įvairiausią techniką, atliekant darbelį.

Metodai – pokalbis, paveikslėlių žiūrinėjimas.

Priemonės –  pieštukai, kreidelės, flomasteriai, klijai, spalvotas ir baltas popierius, tampomas popierius, servetėlės, plastilinas.

Forma – paroda

Dalyviai – „Nykštukų“ grupės vaikai (4-5 m.).

Parodos aprašas – paroda vyko „Nykštukų“ grupės rūbinėje.

 

plačiau
 
VAIKŲ PROJEKTAS "PELĖDŽIUKO TYRINĖJIMAI"

Vaikui svarbu nuo mažens padėti išsiugdyti tinkamus mitybos įpročius – jis turi mokėti elgtis prie stalo, valgyti tik tam skirtoje vietoje, švariomis rankomis, ramiai.

Sveika mityba padeda saugoti ir stiprinti sveikatą, išvengti daugelio ligų, ji yra sveikatos pagrindas. Tinkamas maistas yra būtinas vaiko augimui, vystymuisi, gerai sveikatai, fiziniam aktyvumui palaikyti. Labai svarbu nuo pat mažens formuoti sveikos mitybos įpročius

Už vaiko sveikatą, jo visavertį augimą yra atsakingi žmonės, esantys jo artimiausioje aplinkoje – tai  tėvai  ir ikimokyklinio ugdymo įstaigos pedagogai. Visų pirma, jie patys turi būti susipažinę su sveikos mitybos principais ir jų laikytis. Tik tuomet galima kalbėti apie jų ugdomo vaiko sveiką mitybą.

plačiau
 
VAIKŲ PROJEKTAS "ŽALIĄ PUPĄ SODINAU"

„Žalią pupą sodinau,

Kas dienelę laiščiau ją,

Opa opa opa pa

Tai pupelė, tai pupa“

 

„Nykštukų“ grupėje kovo – gegužės mėnesiais vyko projektas „Žalią pupą sodinau“. Projekto metu vaikai sodino pupas, jas laistė, laukė kol pupos sudygs. Ir štai vieną dieną vaikai pastebėjo, jog pupos jau išdygo. Vaikai labai džiaugėsi ir laukė, kad pupos greičiau užaugtų, skaičiavo, kiek lapų užaugo, stebėjo, kuri pupa žemiausia, kuri aukščiausia. Su vaikis nutarėme vieną kartą per savaitę išmatuoti pupas ir stebėti, kiek jos paauga per savaitę, viską fiksavome kortelėse. Po ilgų laukimų pagaliau pupos prašydo baltais žiedais, tai vaikams suteikė daug džiaugsmo.

Grupėje projekto metu vyko įvairi veikla: vaikai klausėsi ir patys bandė inscenizuoti kartu su auklėtoja pasakas apie pupas, mokėsi eilėraštukų, dainelių, lopšinių ir šokių. Klausėsi eiliuoto kūrinėlio „Senelis ir pupa“, minė mįsles.

Vaikai piešė, spalvino, aplikavo, štampavo, lipdė pupas. Dėliojo iš pupų paveikslėlius ant popierinių lėkštučių, šviesos stalo.

Į veiklą įsitraukė ir tėveliai, kurie atnešė pupų, darbelių padarytų iš pupų, įvairios literatūros apie pupas.

Vaikai veiklos metu mokėsi išklausyti, susikaupti, bendrauti ir bendradarbiauti, buvo lavinama vaikų kalba, mąstymas, kūrybiškumas, išradingumas, turtinamos vaikų žinios, lavinama smulkioji motorika. Vaikai turėjo galimybę stebėti, eksperimentuoti, kurti.

 

Auklėtoja metodininkė Jūratė Juršienė

Auklėtoja Dangira Sadovnikaitė

plačiau
 
ŠVIESOS STALAS - VAIKŲ UGDYMO PRIEMONĖ

Reggio Emilia – nedidukas miestelis Šiaurės Italijoje, garsėjantis inovatyviais švietimo srities pasiekimais. Čia kūrybingai bendradarbiaujant pedagogams ir tėvams išplėtota unikali tarptautinį pripažinimą pelniusi vaikų ugdymo sistema.

Per daugiau nei 30 pastarųjų veiklos metų Reggio Emilia sistema rėmėsi pačių sudarytomis savitomis filosofinėmis ir pedagoginėmis prielaidomis, veiklos organizavimo metodais ir aplinkos projektavimo principais, kurie šiandienos pedagogams tapo naujų idėjų ir ugdymo procesų pagrindu.

Viena pagrindinių, Iš Italijos atkeliavusio, pedagogo Reggio Emilia ugdymo metodo priemonių – šviesos stalai.

plačiau
 
MANDALOS IŠ VAISIŲ

„Pelėdžiukų mokyklėlės“ vaikai kūrė mandalas. Buvo įdomu išbandyti dar vieną naują metodą. Vaiko viena iš svarbiausių vertybių - jo kūrybingumas.

Taisyklių čia nėra, o vienintelis asmeninės mandalos vertintojas yra pats kuriantysis – svarbiausia, kad ji jam patiktų. Tam, kad kurtumei mandalas, nereikia beveik nieko žinoti ar išmokti, o svarbiausia – nereikia iš anksto įsivaizduoti, kokia ji turi būti.

Žodis mandala išvertus iš senovinės Indų kalbos – sanksrito, reiškia ratas arba apskritimas. Todėl ir piešinys apskritime vadinamas mandala. Tai stebuklingas apskritimas, kurį reikia užpildyti įvairiomis geometrinėmis figūromis – trikampiais, kvadratais, apskritimais, įvairiomis linijomis – lenktomis ar tiesiomis, įvairiais ornamentais – gėlytėmis, žvaigždelėmis, mylimais paukščiukais ir gyvūnais, išdėliojant juos apvaliai, aplink centrą. Stebuklingame apskritime galite nupiešti savo norus ir svajones, mamytę, tėvelį, brolius ir seses, draugus, mylimus augintinius ar žaisliukus ir net vietas, kur mėgstate žaisti – ne tik namuose, bet ir gamtoje…

Mandala galime pavadinti gėlės žiedą, snaigę, atomą, galaktiką ar net erdvę aplink save. Mūsų kultūroje mandalas galima įžvelgti ant močiučių skrynių, taip pat verpsčių, saulučių, audinių raštuose.

Nereikia bijoti, kad ji nėra griežtai simetriška – juk ir gamtoje nėra tokio geometrinio tikslumo, kokį kuria žmogaus protas.

Svarbiausias dalykas kuriant mandalą – neišeiti iš mandalos rato. Visa kita: medžiaga, pagrindas ( kur arba ant ko daroma mandala), tema ( galima ir be temos) – tai jūsų sprendimai ir norai, jūsų saviraiška.

plačiau
 
SVEIKI DANTYS – GRAŽI ŠYPSENA IR PUIKI SVEIKATA

Formuoti vaikų burnos sveikatos priežiūros įpročius reikėtų pradėti išdygus pirmąjam dantukui. Iki pradedant lankyti mokyklą atžalai dantis turėtų valyti tėvai – kol vaikas nemoka rašyti, jis negeba ir tinkamai išsivalyti dantų. Iki dešimties metų tėvams patartina išvalyti mažylių dantis bent du kartus per savaitę, kitomis dienomis vaikas tai daryti gali pats.

Didžiausią neigiamą įtaką vaikų burnos sveikatai daro saldumynai, dažnas užkandžiavimas, limonadai, sultys ir lipnus maistas, kuris prilimpa prie dantų. Visi šie maisto produktai sudaro apnašas ant dantų, kurioms ilgai laikantis pradeda gesti dantų emalis. Visiškai vaikams uždrausti šių skanėstų neįmanoma, reikia kuo dažniau jiems pasiūlyti vaisių bei daržovių, kuriuos kramtant natūraliai pašalinama dalis apnašų.

Taip pat svarbu nuolat stebėti atžalos burnos sveikatą. Atsitinka ir taip, kad tėvai nepastebi, kada išdygsta pirmieji nuolatiniai krūminiai dantys. Tai įvyksta apie šeštuosius – septintuosius gyvenimo metus, retais atvejais – suėjus penkeriems metams. Šie dantys yra itin greitai pažeidžiami, nes jų paviršiaus vagelės būna nevisiškai mineralizuotos, o tokio amžiaus vaikai dar nemoka kokybiškai išsivalyti dantų. Rekomenduojama pirmuosius krūminius dantis vos išdygus dengti silantais.

Ir vaikams, ir suaugusiems patariama:

  1. Gerti daug vandens – tai „natūralus“ burnos ertmės valymas, kuris ypač rekomenduojamas po kavos, gazuotų gėrimų, kad išvengtume dėmių atsiradimo ant dantų.

  2. Kramtyti becukrę kramtomąją gumą – tai padidina seilių gamybą. Atsiradus daugiau seilių dantys apiplaunami, taip lengviau pašalinamos rūgštys iš susidariusių dantų apnašų. Dantų apnašos kaupia burnoje susidariusias rūgštis, o šios sukelia danties kietųjų audinių demineralizaciją.

  3. Dantų valymas išgėrus labai rūgščių gėrimų – atsigėrę apelsinų sulčių ar gazuoto vandens neskubėkite valyti dantų. Rekomenduojama palaukti apie 20 min. ir tik tada valytis dantis.

  4. Naudoti antiseptinius skalavimo skysčius. Jie pasiekia vietas, kurių negalite išvalyti dantų šepetėliu.

  5. Vartoti mažiau saldumynų – cukraus produktai padeda daugintis bakterijoms, kurios sukelia dantų eduonį.

  6. Gėrimą kavą patariama gerti per šiaudelį, kuris sumažins dažančio gėrimo prisilietimą prie dantų. Šiaudelį patariama naudoti ypač tiems pacientams, kurie po dantų balinimo procedūros negali atsisakyti šio gėrimo.

  7. Patariama rinktis šepetėlį minkštais šereliais, nes šepetėliai su kietais šereliais yra skirti protezų valymui ir gali pažeisti dantų bei dantenų audinius.

  8. Tarpdančių valymas dantų siūlu pašalins apnašas nuo danties paviršių, kurių nepasiekia ir neišvalo dantų šepetėlis.

  9. Brangiausia pasta ar dantų šepetėlis neatstos gerų jūsų asmens higienos įgūdžių. Idealiausia pasikonsultuoti su savo odontologu – jis ne tik paaiškins, bet ir praktiškai parodys, kaip teisingai valytis dantis.

     

                                                          Parengė auklėtoja metodininkė Jūratė Juršienė

     

    Literatūra: žurnalas visai šeimai „Mama ir tėtis“

    (2013m. gruodžio mėn.)

 
 
<<  <  1   2   3   4   >  >>